Smoothie

Itt a zöldség-gyümölcs hetünknél ejtenék néhány szót a levekről.

Mért jobb a smoothie, mint a gyümölcs(zöldség)lé?

Azért, mert minden benne van.

MINDKETTŐ gyorsan felszívódó szénhidrát, de a smoothie klasszisokkal lassabb, sőt, lehet lassítani. A gyümölcslé tiszta cukor, és mivel feldolgozott és folyadék, extra gyorsan szívódik fel. Ezért használjuk edzés után ch-pótlásra.

A SMOOTHIE ezzel ellentétben nem szűrt, így tartalmazza a zöldség/gyümölcs rostanyagait is, sőt lehet turbózni, hogy lassabb legyen: chia maggal, útifű maghéjjal, zabpehellyel, zabkorpával.

Miből lehet smoothie?

Hát, a csirkemellebből nem, de azon kívül… gyakorlatilag bármiből!

Ja, és nem utolsó sorban simán bele lehet rakni a kollagént (akinek kell), plusz nem kevés vizet viszel be vele észrevétlenül.

Nekem az aktuális kedvenceim:

Aktuális kedvenc: Shrek koktél – ronda és finom!

3 narancs,  marék goji bogyó, 0,5 l víz

1 alma, 1 banán, 50 g spenót, 0,5 l víz

1 alma, 1 banán, 100 g sárgarépa, 0,5 l víz

1 alma, 1 banán, 100 g cékla, 0,5 l víz

1 banán, 300 g mirelit erdei gyümölcs mix, 100 g joghurt, 100 g túró, 0,5 l víz

Ízesítés: negyedannyi 1 tk 1 adagba, őrölt fahéj, szegfűszeg, gyömbér, néha fél csipet só. “Lassítás”: chia maggal, útifű maghéjjal, zabpehellyel, zabkorpával.

Egy adag kb 2 étkezésre elég (tízórai-uzsonna, vagy edzés után)