6. hét

Jön a harmadik csere! (A cikk folyamatosan bővül)

A szénhidrátokon kívül a másik olyan tápanyag, amit előszeretetel kihagynak a táplálkozásból, az a zsírok. Ő a másik “főgonosz”.

Pedig zsírokra szükségünk van, egészséges táplálkozásnál az össz kalóriabevitel kb 30%-át ezeknek kell kitenni.

Ez így soknak tűnhet, de ugyanúgy, ahogy vannak rejtett cukrok, vannak rejtett zsírok is.

Az alapanyagok lecserélével itt is minőségi cseréket hajtunk végre:

  1. Naprpaforgóolaj helyett használj (nem hidrogénezett) kókuszolajat!
  2. Néhány esetben teljesen nyugodtan használj zsírt és vajat is!
  3. A salátákhoz, öntetekhez, azaz a nem hőkezeléses eljárásokhoz használj hidegen préselt olajakat, pl. olívaolajat, szőlőmagolajat, mákolajat, dióolajat! (Nekem most ezek vannak itthon.)
  4. A kenőzsiradékokat felejtsd el! Ha visszanézed a menüt, sem vékony vajat, sem vékony margarint nem írtam sehol, ezek felesleges plusz kalóriák.
  5. Sütéshez kiróbálhatod az MCT olajat is (ez nem olcsó…)
  6. A lényeg, hogy itt is a változatosság és a minőségi tápanyag domináljon!

Konyhatechnológia:

A bő olajban sütés felejtős, de ez azért minden kompromisszum nélkül kiváltható.

Ér sütőben fólia/fedő alatt sütni (pl rántott hús: tkliszt-tojás-zabkorpa, ha mindenképp ránta ni akarsz valamit), ér grillezni, ér serpenyőben zsírjára sütni pl húst minimális vagy nulla hozzáadott zsiradékkal.

Jó szolgálatot tesz az olajspraj: salátákra pl, de pl MCT olajsprével szoktam palacsintát és rántottát sütni.

A cikket frissítem tovább, de ez a lényeg! 🙂